sobota, 28 listopada 2015

Prolog

- Dobra – odezwał się poważnym tonem Andreas Vilberg siedzący na pojedynczym fotelu w pierwszym rzędzie busa – wszyscy wiemy, że zaczyna się nowy sezon i rozpoczyna się nowa walka. Wszyscy znów zaczynamy od zera i oczywiście walczymy do samego końca. Jak, co roku w marcu do zdobycia jest jedyna w swoim rodzaju prestiżowa nagroda, którą może zdobyć każdy z was. Jeżeli będziecie wystarczająco precyzyjni to będzie wasz sukces. Zaczynamy walkę o Norweską Niekryształową Niekulę.. Jesteście gotowi?
- Jeeeeeeeeeeeee! – krzyknęli entuzjastycznie wszyscy znajdujący się w pojeźdźcie.
- Przypominam zasady. Przed każdym wyjazdem na zawody obstawiamy godziny przyjazdu, które zapisuję ja. Godziny podajemy według czasu norweskiego, nie miejsca, do którego jedziemy! To jest najważniejsze! Czyli przypomnę, jeśli wyjeżdżamy o 21 to obstawiamy, że dojedziemy załóżmy, kiedy w Oslo jest 3 godzina! Niezależnie, czy w międzyczasie lecimy samolotem, płyniemy statkiem, czy się teleportujemy!
- Ej – przerwał nagle młody Forfang, który pierwszy raz jechał na inauguracje sezonu – Dlaczego akurat czasu norweskiego?
- Właśnie? – dołączyli Sjoen i Tande, którzy też nie mieli pojęcia, skąd wzięła się ta zasada.
- Bo w zeszłym roku – w ich stronę odwróciła się rzecznik prasowa kadry Sonja, która siedziała na kolejnym pojedynczym fotelu, za Vilbergiem – okazało się, że jesteśmy bandą idiotów z geografii. Wszyscy się kłóciliśmy o jaki czas nam chodziło, doszło do rękoczynów a ostatecznie walkowerem wygrał Alex – wyjaśniła dziewczyna, a po jej słowach trener kadry podniósł w geście zwycięstwa prawą rękę.
- Wygrywa ten – kontynuował Andreas – kto będzie najbliżej rzeczywistej godziny przyjazdu. Za godzinę przyjazdu uznaje się moment zaparkowania pod hotelem i wyłączenia silnika. Za idealne trafienie w godzinę dodajemy ekstra 50 punktów. Punktuje pierwsze 5 osób. Pierwszy ma punktów 50, każdy kolejny o 10 mniej.
- Ej- tym razem wtrącił się Sjoen – ale to niesprawiedliwe. Jak trener powoła mnie tylko na 2 konkursy to nie mam szans na wygraną, jak ci, którzy pojadą na 10!
- To zacznij porządnie skakać – odezwał się Alex – taki system motywacyjny.
- Spokojnie – przemawiał dalej blondyn – komisja sędziowska, w składzie ja- tutaj wskazał z uśmiechem w stronę swojej klatki piersiowej -  ustaliła nową zasadę, dzięki, której damy szansę zwycięstwa każdej osobie. Liczba punktów ostatecznie będzie dzielona przez ilość wyjazdów, na której dana osoba była.
- Łooooooooooo – po busie przeszedł dźwięk zdziwienia i podniecenia.
- Ależ emocje! – skomentował zachwycony Hilde klaszcząć w dłonie, jak małe dziecko.
 - Wszyscy mogą obstawiać, ja będę was pilnował. W zawodach biorę udział również ja, ale ze względu na zeszłoroczne pomówienia, które przypominam były fałszywe….
- Stary, dodałeś sobie z 200 punktów! – krzyknął oburzony Fannemel, który zajmował z Rune Veltą miejsca w ostatnim rzędzie.
- Powtarzam, FAŁSZYWE – nie poddawał się Vilberg – ustalam, że osobą, która będzie kontrolowała mnie jest Sonja.- wskazał na blondynkę, która siedziała na fotelu za nim -  Dostaje ten przywilej z racji drugiego miejsca, jakie zajęła w zeszłym roku.
- Uwaga! – nagle z miejsca podniósł się Tom Hilde i rozejrzał się po busie. – Pamiętajcie, że w tym roku, oprócz najważniejszego trofeum, jakim jest Norweska Niekryształowa Niekula, mamy jeszcze jedną misję do wypełnienia! Pamiętacie jaką? – podniósł głos wypowiadając dwa ostatnie słowa.
- ROZWALIĆ AUSTRIĘ!!! - wrzasnęli wszyscy, jak jeden mąż. 

*****************************************************************************
Ok, chyba jestem masochistką.
Studiuję, pracuję, robię milion dodatkowych rzeczy i wymyśliłam sobie kolejne opowiadanie, które w mojej głowie siedzi już od wielu miesięcy a na dysku mojego komputera od dobrych kilku tygodni. 
Będzie to opowiadanie z lekkim przymrużeniem oka. Pisane, w miarę możliwości, w weekendy, bo właśnie wtedy nachodzi mnie największa wena na skokowe tematy (a jak widać akcja dzieje się w czasie sezonu).

Mam nadzieję, że będziecie ze mną! Buziaki!
 

14 komentarzy:

  1. Wpadłam tutaj całkiem przypadkiem i muszę przyznać, że zadziwiająco szybko mnie kupiłaś. Motyw wojny pomiędzy Norwegią a Austrią śni mi się po nocach i marzyłam tylko o tym, aby wreszcie przeczytać takie opowiadania. Dzięki Tobie może się to spełnić, kochana. Jak głupia cieszyłam się z rozpoczęcia sezonu (i mimo iż dzisiaj ani wczoraj nie wyszło z pogodą nadal jestem super nakręcona).
    Zastanawia mnie ta Norweska Niekryształowa Niekula. Już aż się boję co Austriacy wymyślą.
    Czekam z niecierpliwością na nexta <3
    I objecuję, że jak tylko dorwę się do komputera zacznę obserwować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahahha. Ten podniosły ton wypowiedzi Vilberga na samym początku jakoś tak mi nie pasował do Norwegów i proszę. Norweska Niekryształowa Niekula. Coś czuję że będzie tu ciekawie dlatego zostanę na dłużej ^^ teraz wracam zagłębiać tajniki budowy imperium rosyjskiego w XVII wieku, ale wrócę tu na pewno tak szybko jak pojawi się nowy rozdział :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam i zostaję!
    Pomysł genialny, na kilku blogach pojawiał się motyw walki między Norkami a Autami, ale nikt nie odważył się jeszcze opisać sie tego dokładnie. A naskrobać można zadziwiająco dużo :D
    Pozdrawiam i weny życzę! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też zostaję! Boże już kocham tych chłopaków po samym prologu!
    Blog oczywiście leci do obserwowanych, a ja będę stałym bywalcem xD i nie wiem dlaczego ale najbardziej urzekły mnie teksty papy Stoeckla xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale tutaj zabawnie!
    Świetny pomysł i są zabawni Norwegowie. Zostaję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie już masz. Prolog bardzo zabawny, przeczytany migiem. Ostatnio zwiedzałam odmęty instagrama czyli konta skoczków i Vilberga też tam ogarnęłam ;) Po prologu ciężko jest oceniać, bo jak mówią pierwsza jaskółka wiosny nie czyni (czy jakoś tak). Podoba mi się atmosfera w drużynie norwegów jaką stworzyłaś.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Melduję się i tutaj!
    Przygotuj się, bo łatwo się mnie stąd nie pozbędziesz :D
    Genialny prolog! Wszystko jest tak napisane, jakby to się działo naprawdę. Już uwielbiam tą historię, będzie dużo śmiechu ^^
    Czekam na jedynkę!
    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Juz się zakochałam w tym opowiadaniu..
    Moje dwie ulubione drużyny i ta walka?
    Czekam na pierwsze rozdziały!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojojoj trafiłam całkiem przypadkiem i muszę powiedzieć, że zostaję! Powaliłaś mnie tym prologiem na kolana, naprawdę. Norwegowie to takie urocze istotki w tym prologu, że uśmiech mi z twarzy nie schodził aż do samego końca czytania. Jesteś moim mistrzem na poprawę humoru, zdecydowanie i nieodwołalnie :D
    Zapowiada się bardzo ciekawie, więc czekam na więcej! Życzę dużo, dużo weny, buźka! ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. o ja cię, szykuje się coś dobrego i mnóstwem śmiechu, tak mi się wydaję.
    będę! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam. Czekam. Czekam. Jeszcze chwile i zrobie na Ciebie najazd!

    OdpowiedzUsuń
  12. Są Norwegowie, jestem i ja!
    Po przeczytaniu prologu stwierdzam, że opowiadanie będzie bardzo ciekawe i przede wszystkim zabawne!
    Z niecierpliwością czekam na rozdział 1!!
    Życzę dużo weny!! :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Proszę Cię wróć tu!! :**

    OdpowiedzUsuń
  14. Po tak genialnym prologu żądam kontynuacji! :(

    OdpowiedzUsuń